.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همراهی ناشیانه
هنجارشکنی و کشف حجاب بانوی پزشک آملی در یک همایش با حضور جمعی از مسئولان بازتاب گسترده ای در سطح جامعه داشت که بیانگر دغدغه جدی مردم در این حوزه فرهنگی است.

شمال نیوز / عقیل امامی : هنجارشکنی و کشف حجاب بانوی پزشک آملی در یک همایش با حضور جمعی از مسئولان بازتاب گسترده ای در سطح جامعه داشت که بیانگر دغدغه جدی مردم در این حوزه فرهنگی است.


صرفنطر از چرایی حضور یک فرد هنجار شکن و بدون رعایت حجاب شرعی در آئین تجلیل از پزشکان که به همت سازمان نظام پزشکی برپا شد و بنوبه خود سئوال برانگیز است، این نکته اساسی که چگونه وبا چه مکانیزمی این هنجارشکن و مخالف شریعت بعنوان برگزیده در چنین جمع فرهیخته ای انتخاب شده است، جای تامل دارد.!


بی گمان حجاب و عفاف از مؤلفه‌های اساسی وبنیادی در فرهنگ دینی واسلامی شناخته می شود که نه تنها هیچ فردی نباید آن را نفی کند بلکه تشکل ها و سازمان های فعال در حوزه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و صنفی نیز باید برای گسترش وترویج آن بکوشند اما مع الاسف سازمان نظام پزشکی یک شهرستان خوشنام که مهد پرورش عالمان شهیر دینی و سرداران ومجاهدان عرصه جهاد وشهادت است، این مهم را نادیده می انگارد.


نکته اساسی دیگر در این باره انفعال و بی عملگی مسئولان و شخصیت های حاضر در این مراسم بود که نه تنها هیچ واکنشی به اقدام موهن و غیر اخلاقی پزشک هنجارشکن نشان ندادند بلکه در مقابل چشمان حیرت زده رسانه ها و مدعوین به وی جایزه دادند که تلویحا تایید حرکت غیرشرعی پزشک خاطی تلقی می شود.


متاسفانه بعد از گذشت چند روز از این واقعه تلخ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ومسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعنوان دستگاه متولی این برنامه نازل، هیچ اقدام انقلابی و تحسین برانگیزی جز عزل سه مقام دست اندرکار شهرستانی و صدور بیانیه در محکومیت این اقدام سخیف صورت ندادند و در واقع ماجرا را پایان  پایان تلقی کردند که جای تاسف دارد!. 


از سوی دیگر اقدام انقلابی فرمانده سپاه شهرستان هزار سنگر آمل در پیگیری اولیه و محکومیت شدید این اقدام موهن، موجب واکنش قاطع جریان انقلابی استان بویژه نماینده ولی فقیه در مازندران در قبال این واقعه شد که ضمن محکوم کردن رفتار واقدام هنجارشکنانه پزشک آملی و برگزارکنندگان همایش مذکور،  بر لزوم پیگیری قانونی ابعاد آن و حمایت از ترویج فرهنگ معنوی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند.


اگرچه این اقدام و بی حرمتی به موازین شرعی و اسلامی در شهر حماسه ساز آمل مایه نگرانی است اما واکنش قاطع و حساسیت منطقی مدافعان راستین آموزه‌های دینی در این شهرستان  ونیز سطح استان در قبال هنجارشکنی صورت گرفته حاکی از دغدغه مندی حافظان آئین دیرپای محمدی در دیار علویان است و موج فزاینده بیداری مومنانه در راستای ترویج انگاره های مبتنی بر فرهنگ دینی را بتصویر می کشد.


اکنون که این واقعه خاطر مردم ولایی و علوی تبار و خانواده‌های شهدا، ایثارگران وعموم مردم متدین خطه عاشورایی مازندران را آزرده کرده است، انتظار می رود دستگاه عدلیه و مقامات ارشد اجرایی استان در همگرایی قانونمند ضمن برخورد قاطع و ثمربخش با خاطیان و عناصر دخیل در برپایی این همایش و نیز مسئولان حاضر در آن که تداعی گر همراهی ناشیانه با عنصر خاطی است، به وظیفه قانونی و رسالت انقلابی خود عمل کنند تا شاهد تکرارآن در محفل دیگری نباشیم.

 

*تحلیلگر مسایل سیاسی و اجتماعی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 آبان 1402
از آقای امامی بعید است که می نویسند وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی متولی برنامه بودند
برنامه کاملا مربوط به نظام پزشکی بوده که کاملا مستقل است و زیر نظر سازمان کل در تهران است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.28 seconds.